Koffer is gepakt! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wouter Mugge - WaarBenJij.nu Koffer is gepakt! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wouter Mugge - WaarBenJij.nu

Koffer is gepakt!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 Januari 2016 | Nederland, Zwolle

Beste allemaal,

Zoals jullie wellicht weten, vertrek ik morgen voor een half jaar naar Nieuw Zeeland voor mijn afstudeeronderzoek. Wat ik daar precies ga doen? Vooral veel metingen in het veld om uiteindelijk iets te kunnen zeggen over de evapotranspiratie (de combinatie van verdamping en transpiratie) en het effect van windhagen (heggen) daarop.

Alles is klaar voor vertrek. Koffer gepakt en kan dicht, tas gepakt, internationaal rijbewijs, vliegtickets met dank aan de moeder van Koen en mijn visum. Dat laatste was overigens nog best wel een gedoe. Ik heb geleerd dat Nieuw Zeeland binnenkomen een hele opgave is. Ik ben een voltallige dag bezig geweest met vragenlijsten invullen over mijn criminele- en drugsverleden, wat is dus niet heb. Daarnaast was ik in de veronderstelling dat het visum in mijn paspoort moest worden geplakt, waarvoor ik mijn paspoort zou moeten opsturen naar Londen. Dit zou betekenen dat ik niet op tijd zou kunnen vertrekken en de vliegtickets nog duurder zouden worden (ik durfde geen vliegticket te boeken voordat ik mijn visum binnen had). Gelukkig kon de moeder van Koen, Marian, vliegtickets voor mij boeken via haar werk en kwam mijn visum ruim op tijd binnen. Natuurlijk hoefde ik mijn paspoort niet naar Londen op te sturen en ik kreeg gewoon een A4-tje met toestemming om voor een half jaar in Nieuw Zeeland te verblijven.

Morgen brengen mijn ouders mij naar Schiphol, vanwaar ik vervolgens naar Singapore vlieg. Daar heb ik de tijd om de stad te bekijken alvorens ik naar Christchurch vlieg. Bij de University of Canterbury, in Christchurch, ga ik mijn onderzoek doen. Daarnaast ben ik van plan om het land te gaan bekijken en mijn oom en tante te bezoeken op het noord eiland.

Ook ben ik van plan te gaan voetballen in Nieuw Zeeland. Vanuit SVI word ik voor een half jaar verhuurd aan U.C. FC en hoop daar als spits een paar doelpunten te kunnen maken. Het vertrek bij SVI 11, het team waar ik in speel, ging niet zonder slag of stoot. Tijdens het jaarlijkse snert-toernooi op de club moest ik een wedstrijdje keepen tegen het 2e elftal (wij zijn dus het 11e...). Als dat nog niet erg genoeg was, werd mij vriendelijk verzocht een koeienpak aan te trekken. We kregen die wedstrijd 4 tegendoelpunten, maar ik was al lang blij dat het er niet meer waren. De afscheidsborrel de volgende dag was ook super gezellig!

Maar goed, genoeg voor nu. Het volgende verslag volgt snel wanneer ik daadwerkelijk ben vertrokken. Op deze manier hoop ik jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen aan de andere kant van de wereld!


  • 08 Januari 2016 - 17:34

    Willem:

    Doorgaannnn!

  • 08 Januari 2016 - 18:03

    Tante10:

    Ha lieve Wouter,

    Wat goed dat ze niet achter jouw drugsverleden zijn gekomen. Ik dacht al wel dat dat goed zou gaan, maar je weet maar nooit...
    Ik had inderdaad gehoord van je transfer, maar met een koeienpak denk ik dat je het als mascotte beter doet. Misschien een ideetje naast de twirlmeisjes.

    Al met al, geniet ervan. Werk niet te hard en smeer wat deodorant op de planten, dan zweten ze niet meer.

    Kus, tante10

  • 08 Januari 2016 - 21:39

    Tjip Wijma:

    Dag Wouter.
    Goed bedacht om een digitaal reisalbum bij te houden.
    Ik hoop ook dat je een paar foto's plaatst.
    Wij wensen je een goed verblijf. Je zult ongetwijfeld een paar mooie ervaringen opdoen.
    Prima dat jij door Svi gedetacheerd wordt, in Zwolle ouden we Rayan Thomas nog graag een aantal jaren.
    Ik denk alleen dat jij eerder in Nieuw Zeeland bent dan dat hij weer voor Pec speelt.
    Een fijne tijd toegewenst! !


  • 08 Januari 2016 - 22:40

    Tante Jet:

    Lieve Wouter, wat leuk om je te volgen via dit reisverslag, we gaan natuurlijk ook via 'skype' jou zien!
    Wat een geweldig avontuur. En als je een beetje zenuwachtig bent.... neem een pepermuntje! Goede reis en veel plezier! Liefs.

  • 09 Januari 2016 - 10:32

    Janneke:

    Hallo Wouter,
    Wat een mooie uitdaging voor je om naar Nieuw Zeeland te gaan. Zo te horen heb je een goed vooruitzicht met studie, land bekijken en familiebezoek. Vooral heel veel genieten van dit half jaar. Goede reis !!!

  • 09 Januari 2016 - 12:05

    B.Zanting:

    Trots op mijn neefje!! Jij gaat een mooi avontuur tegemoet. Veel plezier en ik kijk uit naar alle mooie jaloers makende verhalen :)

    #waariswouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 5676

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 29 Juni 2016

Afstudeeronderzoek in Christchurch, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: